A környezeti nevelés elsősorban „flow” élmény – Czippán Katalin a Klímapolitikai Intézet panelbeszélgetésén

A fenntarthatóság tantárgy középiskolai oktatása és a fenntarthatóság érettségi bevezetéséhez kapcsolódó, a Klímapolitikai Intézet által szervezett panelbeszélgetésen vett részt Czippán Katalin, a Kék Bolygó Alapítvány szakértője, a tankönyv és az oktatási program egyik fejlesztője, aki beszélgetőtársaival, Lampert Bálinttal, a Széchenyi Egyetem adjunktusával és Székely Leventével, az MCC Ifjúságkutató Intézet igazgatójával ara kereste a választ, hogy hogyan lehet hatékonyan beépíteni a fenntarthatósági szemléletet a hazai oktatási rendszerbe.
Czippán Katalin szerint a környezeti nevelés elsősorban nem a tudás átadását jelenti, hanem olyan „flow” élményt, ahol a diákok elmerülhetnek a környezet megismerésének élményében. A gyermekek környezethez való viszonyának formálása szempontjából kiemelkedő jelentőségűek az élmények és a projektszemléletű megközelítés. Czippán Katalin szerint a fenntarthatóság oktatásában kiemelt szerepe van azoknak a tanároknak, akik példaképként állhatnak a diákok előtt, mert sokan, akik ma sikeresek a hivatásukban, egy-egy inspiráló pedagógusnak köszönhetik az elköteleződésüket.
A beszélgetés összefoglalója elolvasható a Klímapolitikai Intézet honlapján.