Zöld Föld tankönyv
11. és 12. évfolyamosok számára

Miért született a tankönyv?

A középiskola 9-10. évfolyamának szánt Zöld Föld tankönyv és munkafüzet sikerén felbuzdulva, és mert a diákok több fórumon is jelezték számunkra, hogy ezt a tantárgyat nagyon fontosnak tartják és szívesen tanulnák a 11-12. évfolyamon is, elkészítettük számukra a Zöld Föld tankönyvcsalád folytatását. Az életkori sajátosságokat figyelembe véve a 9-10-es tankönyv a diákok hétköznapi tapasztalataira épített, azokon a kérdéseken keresztül mutatta be, tárgyalta a fenntarthatóság kérdését, amikkel nap mint nap találkoznak: divat, utazás, az egészség, a lakhatás, a természet.

A formája és a nyelvezete is könnyed, olvasmányos volt. A 11-12-es tankönyv és munkafüzet – megtartva a fiatalos nyelvezetét – a feldolgozott témákat sokkal mélyebben és tudományos igényességgel dolgozza fel. 
A témaválasztás is a fenntarthatóság kérdéskörének komplexitását tükrözi, a természeti, a gazdasági és a társadalmi fenntarthatóság kérdéseit járja körbe, a záró fejezetben egy kitekintéssel a fenntartható jövőért szükséges összefogásról. A nyitó fejezet címe „Minden mindennel összefügg – A nagy földi laboratórium” jól tükrözi a tankönyv szemléletét. A tankönyvből tanuló diákok egy komplex rendszerszemléletet ismerhetnek meg, benne a saját szerepüket és cselekvési terüket.

A fenntarthatóságot tanítani annyit jelent, mint az életet tanítani a maga komplexitásában.

A fenntarthatóság megvalósításához azonosulni kell egy újfajta értékrenddel, egy megváltozott jóllét (well-being) fogalommal, és az ehhez szükséges napi rutinok átalakítására kell felkészülni.

Ebben segít a Zöld Föld!

Lapozz bele a könyvbe, vagy töltsd le az egészet!